#Magyar Reklámszövetség


Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban
 

Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban

A kimagasló infláció miatt reálértéken erős apadás mutatkozott mind a hazai média reklámbevételében, mind a kommunikációs szektorok bevételében: az előbbi 6,6 százalékkal, az utóbbi 3,1 százalékkal csökkent tavaly az előző évihez képest. Ehhez csak kismértékben járult hozzá, hogy az állami cégek kommunikációs költéseit jelentősen visszafogták.



A Reklámszövetség ezzel az indoklással nem vizsgálja a kormány bombás hirdetését: Nem. De igen. De nem.
 

A Reklámszövetség ezzel az indoklással nem vizsgálja a kormány bombás hirdetését: Nem. De igen. De nem.

Nem indít vizsgálatot a Reklámszövetség a kormány nemzeti konzultációt népszerűsítő bombás hirdetései miatt. A szervezet először azzal indokolt, hogy ezek politikai hirdetések, majd a társadalmi célúként feladott hirdetésekről is megállapította, hogy azok valójában politikaiak, így nem tud mit tenni, egyébként mindegy is, mert a Reklámetikai Kódex a kormányra úgysem vonatkozik.
















Tanulmány: 2008 óta csak sorvad a magyar médiapiac
 

Tanulmány: 2008 óta csak sorvad a magyar médiapiac

Bemutatták a magyar médiapiacot elemző tanulmányt, amelyet az E&Y tanácsadó cég készített a Magyar Reklámszövetség megbízásából. Kiderült: több mint ezer médiaszolgáltató működik az országban, de a bevételek 90 százalékát 100 médiaszolgáltató adja. Utóbbi cégek bevétele 15 százalékkal esett vissza az elmúlt években.

MTI MTI